Ak sa má dosiahnuť efektívne odhrnutie, posypanie a zaistenie zjazdnosti ciest, je nutné vodičmi dodržiavať jednoduché zásady.Zdroj: NDS
Zatiaľ čo v južných oblastiach Slovenska sme sa počas tejto zimy ešte zo snehu nemohli príliš radovať, odlišná situácia je v severných častiach, kde sú snehové nádielky podstatne častejšie. O zjazdnosť diaľnic a rýchlostných ciest sa tam starajú desiatky ťažkých strojov, ktoré zabezpečujú plynulý a najmä bezpečný prejazd cez mnohými vodičmi využívané úseky ciest.
„Do boja proti snehu posielame mechanizmy ako sú sypače, snehové frézy a ďalšie menšie vozidlá na odhŕňanie snehu v závislosti od potreby. Vozidlá zimnej údržby majú zdvojenú funkciu – pluh umiestnený v prednej časti vozidla odhŕňa sneh a rozmetadlo v jeho zadnej časti zároveň posýpa cesty,“ informuje na svojom webe Národná diaľničná spoločnosť.
Ak však majú svoju prácu tieto niekoľko tonové kolosy vykonávať dôkladne a prispieť k zníženiu rizika šmyku vodičov na neupravených cestách, je dôležité, aby sa dodržiavali jednoduché pravidlá a aby im motoristi nesťažovali už i tak náročnú prácu. Znamená to totiž nielen znemožnenie ich funkcie, ale tým pádom vo výsledku horšie cesty.
Nejde pritom o nič zložité, je absolútne kľúčové dodržiavať a rešpektovať zobrazené svetelné signály na zadnej časti sypačov. Práve svetelnými tabuľami dávajú vedieť vodičom jazdiacim za nimi, či je alebo nie je možné ich predbiehať.
Zdroj: HNonline.sk
- https://radioserver.online:9928/radiotruck.mp3
- Rádio Truck