Podľa konania Ministerstva dopravy výstavby a regionálneho rozvoja, ktoré pomoc pre dopravnú sféru obchádza naďaleko a namiesto toho rieši 5-tu vlnu pomoci pre cestovný ruch, slovenského dopravcu vlastne nepotrebujeme. Slovenská autodoprava je dlhodobo v obrovskom kŕči! Prečo? Skúsme si to premeniť na teoretické čísla. Pretože ako počítam, tak počítam, bez slovenskej dopravy hrozí nášmu štátu obrovský výpadok príjmov.

Po dvoch dekádach za volantom kamióna a zjazdení väčšiny Európy dnes na východe SR vediem vlastnú malú prepravnú firmu. Držím sa niekoľkých pravidiel: Bez ohľadu na to, koľko chýb urobíte a ako rýchlo dosiahnete cieľ, ste na kilometre ďaleko pred tými, ktorí neurobia absolútne nič. Myslím, teda som!

Je pravda, že ak slovenský dopravca skolabuje, jeho prácu môže prevziať poliak, rumun, ukrajinec.
Hypoteticky to možné je. Aj zahraničné autá môžu vykonávať na našom území len kabotážnu prepravu. 3x a potom musí auto preč. A musí ho nahradiť iné. Teda aspoň by malo. Teoreticky tu doprava neskolabuje. Alebo?

Ak dvaja robia to isté…

V jednoduchej tabuľke budem porovnávať čo má štát zo slovenského dopravcu a čo má z toho zahraničného, ktorý by tu alternatívne vykonával prácu. Pre výpočet je použitých 264 pracovných dní v roku a 700 km denný nájazd kamiónu. Teda odjazdených 184 800 km a spotreba 30l/100 km. To znamená natankovaných 55 440 l nafty na slovenských čerpačkách.

Slovenský dopravcaZahraničný dopravca
Cestná daňCca 2800 euro/rok0 euro
zahraničný dopravca neplatí cestnú daň na Slovensku
Mýto35 112 euro/rok35 112 euro/rok
Spotrebná daň z nafty20 401 euro/rok0 euro
zahraničný dopravca nemusí tankovať na Slovensku
Ročné odvody za vodiča7716 euro/rok0 euro
Pneumatiky sadaCca 4000 euro/rok0 euro
Servisné prehliadky5000 euro/rok0 euro
Spolu výdavky75 029 euro/rok35 112 euro

Ak vezmeme do úvahy, že po cestách sa denne preženie cca 25 000 slovenských nákladných áut tak len výpadok v spotrebnej dani z nafty sa ročne pohybuje vo výške viac ako pol miliardy euro!

Ďalších 70 miliónov je chýbajúca cestná daň
O 193 miliónov menej pritečie za odvody za vodičov
O 100 miliónov menej zarobia pneuservisy
o 125 miliónov sa menej sa odservisuje. 

Potrebujeme ročne 988 000 000 euro? 

Miliarda sem, miliarda tam. Dopravný výkon rovnaký, ale je rozdiel, či to robí slovenský dopravca, alebo ten zahraničný. Do výpočtu nie sú započítané súvisiace odvetvia a profesie. Dispečingy, obslužný personál, personál servisov a ďalšie, a ďalšie. Do výpočtu nie sú zahrnuté ďalšie náklady a dane dopravcu. Jedná sa len o jednoduché porovnanie výpadkov prijmu pre štát, ak tovar privezie Slovenský, alebo zahraničný kamión.

Dva roky koronavírusu Ministerstvo dopravy na čele s Andrejom Doležalom ignoruje výzvy a naliehania dopravcov so združenia UNAS. Doprava sa nedočkala zatiaľ žiadnej podpory. Naproti tomu gastro sektor (aj jeho šéfa – Boris Kollár) dostáva momentálne 5-tu vlnu pomoci. Bez ohľadu na fakt, že tento gastrosektor bez zásobovania dopravou, neprežije rovnako. 

Nakoľko rokovania zlyhávajú, dopravcovia nebudú mať inú možnosť ako poukázať na nečinnosť MDVaRR žiadnou inou formou, ako ostrým štrajkomPretože dopravcom už ide, len o holé prežitie.

7×30=210 l nafty za deň
264 pracovných dní = 55 440 litrov nafty
264 pracovných dní 700 km x 0,19 euro/km = 35 112 euro mýto

Zdroj: Profi-car.sk

  • https://radioserver.online:9928/radiotruck.mp3
  • Rádio Truck

What's your reaction?
0cool0bad0lol0sad

Radio Truck je nezávislá internetová rozhlasová stanica, ktorá prináša informácie pre vodičov a hudbu na cesty.

Nainštaluj si naše aplikácie:

Kontaktné informácie

Radio Truck - O.Z. ICEPO
Staré hory 333
97602 Staré hory
Slovensko
IBAN: SK04 8330 0000 0029 0197 1137
Vklad v CZ Korunách: 2901971137 / 2010

Prispejte a podporte Rádio Truck

RadioTruck © 2023. Všetky práva vyhradené.

RadioTruck © 2023. Všetky práva vyhradené.