Nedávno vo facebookových skupinách pre vodičov nákladnej dopravy prebehla informácia o novej povinnosti umiestniť nálepky s upozornením na mŕtvy uhol v Španielsku, po vzore Francúzska. Na školení vodičov, ktorého som sa zúčastnil, som posunul túto informáciu ďalej, s tým, že článok uverejním aj v rádiu Truck. A hľa, pri tej príležitosti som otvoril zdrojový článok, a vec sa má trochu inak:
Za prvé sa jedná o informáciu z minulého roka, no a čo je hlavné, nejedná sa o povinnosť, ale o dobrovoľné umiestnenie. Čo je však podľa mňa divné je, že dobrovoľnú nálepku si musí vodič kúpiť na schválenom mieste a musí byť vyhotovená v schválenom prevedení.

Tu je zdrojový článok (Autopista, ADRIÁN LOIS 4 de octubre de 2021):

Nové výstražné znamenie mŕtveho uhla: vozidlá, ktoré ho musia niesť, podľa DGT

Prichádza nový varovný signál o nebezpečenstve mŕtvych uhlov v ťažkých vozidlách. Samozrejme, bude to dobrovoľné. Aké vozidlá ho budú môcť nosiť?
Toto je nové označenie, ktoré si môžu vodiči ťažkých vozidiel nainštalovať, aby upozornili na nebezpečenstvo mŕtveho uhla.
Toto je nové označenie, ktoré si môžu vodiči ťažkých vozidiel nainštalovať, aby upozornili na nebezpečenstvo mŕtveho uhla.

Generálne riaditeľstvo pre dopravu (DGT) dokončuje podrobnosti nového signálu , ktorý budeme musieť všetci poznať. Táto značka vo forme nálepky má za cieľ znížiť počet smrteľných nehôd v mestských oblastiach a upozorniť tak zraniteľných používateľov, ako sú chodci, cyklisti alebo motocyklisti, pred spoľahlivým nebezpečenstvom : „ nemožnosť výhľadu pre vodičov úžitkových vozidiel alebo sťažený (výhľad) na ich bezprostredné okolie (boky a zadnú časť) “, čo poznáme ako „ slepé miesta “.

apoyo2
Nebezpečný uhol v ťažkých vozidlách. Foto: DGT.

Už čoskoro si budú môcť vodiči autokarov, ľahkých úžitkových vozidiel, nákladných áut, ťahačov a vozidiel na komunálny odpad – dobrovoľne – nalepiť nálepky novej značky, ktorá upozorňuje na nebezpečenstvo spomínaného mŕtveho uhla . Je to trojuholníkový znak s červeným okrajom a žltým pozadím. Čím je vozidlo väčšie, tým je jeho zóna mŕtveho uhla širšia, takže pri približovaní sa k týmto vozidlám bude potrebné dávať väčší pozor a môžu mať viac týchto značiek.

Pokyn DGT k tomuto dobrovoľnému signalizačnému upozorneniu na nebezpečenstvo mŕtvych uhlov sa definuje a hovorí nám, kde ho musí tento typ vozidla namontovať , ak chcú, ako môžete vidieť na priloženom obrázku. Španielsko sa pripojí k tejto akcii prítomnej v iných krajinách: napríklad vo Francúzsku je povinná od 1. januára minulého roka ; v Nemecku je to dobrovoľné, ako to bude v Španielsku.

podpora1
Príklad, kde by mal byť nový znak DGT pripojený k vodičom, ktorí sa rozhodnú ho nainštalovať. Foto: DGT.

Vodiči, ktorí chcú mať túto značku, musia vedieť, že ju musia umiestniť vo výške od 0,90 do 1,50 metra od zeme . Môžu umiestniť iba taký, ktorý je schválený DGT a musí byť zakúpený na miestach, ktoré sú oprávnené na označenie vozidiel. Napríklad nákladné autá a dodávky musia používať 3 z týchto značiek (bočné a zadné), zatiaľ čo vozidlá na komunálny odpad musia mať 4.

radio Truck, Milan Sitár / Zdroj: autopista.es

  • https://radioserver.online:9928/radiotruck.mp3
  • Rádio Truck

What's your reaction?
0cool0bad0lol0sad

Add Your Comment

Radio Truck je nezávislá internetová rozhlasová stanica, ktorá prináša informácie pre vodičov a hudbu na cesty.

Nainštaluj si naše aplikácie:

Kontaktné informácie

Radio Truck - O.Z. ICEPO
Staré hory 333
97602 Staré hory
Slovensko
IBAN: SK04 8330 0000 0029 0197 1137
Vklad v CZ Korunách: 2901971137 / 2010

Prispejte a podporte Rádio Truck

RadioTruck © 2022. Všetky práva vyhradené.

RadioTruck © 2022. Všetky práva vyhradené.