Švédska manufaktúra vyrábajúca brutálne hyperšporty myslí na zelenšiu budúcnosť. No spaľovacích motorov sa vzdať nemieni. Pomôcť má syntetické palivo Vulcanol.Súčasné aj budúce Koenigseggy by mali byť...Foto: KoenigseggSúčasné aj budúce Koenigseggy by mali byť poháňané syntetickým palivom, ktoré redukuje škodlivé emisie až o 90 %.

Koenigsegg vybudoval svoju kariéru okolo autorsky vyvinutých a vyrábaných spaľovacích motorov. A hoci ten najmenší v Gemera má len tri valce, spolu s elektromotormi generuje 1 270 kW! No a potom tu máme 8-valcové brutality typu Agera, Regera či Jesko, všetky so šprintom na stovku pod dvojsekundovou hranicou. Je jasné, že vzdať sa motorov s vnútorným spaľovaním by bolo pre túto švédsku manufaktúru veľkou ranou, hoci je pravdou, že už vyvíja elektromobil. Koenigsegg tak chce túto fázu preklenúť podobne ako Porsche – pomocou syntetických palív. Presne podľa zásady, že pre klímu nie sú problémom spaľovacie motory, ale fosílne palivo, ktoré spaľujú.

Aj Koenigsegg sa preto rozhodol vstúpiť do projektu výroby ekologického benzínu. A robí to opäť štýlovo. Syntetické palivo Vulcano bude totiž produkovať na Islande priamo z CO2, ktoré uviľňujú tamojšie sopky. Novinku ponúkne súčasným aj budúcim majiteľom jeho vozidiel, aby sa necítili ako predátori globálneho otepľovania. Recept je rovnaký ako pri všetkých syntetických palivách. Zjednodušene povedané, kysličník uhličitý z vulkánov sa spojí s ekologicky vyrábaným vodíkom, vyrobeným elektrolýzou pomocou geotermálnej energie, takže vznikne uhľovodíkové palivo, konkrétne etanol. Jeho spaľovaním vzniká až o 90 % menej škodlivých látok.

No aj ich zvyšok, napríklad oxidy dusíka, možno redukovať ďalšími chemickými reakciami vo výfukovom trakte. Koenigsegg počíta s tým, že vyrobené palivo bude distribuovať loďami poháňanými opäť e-benzínom alebo e-naftou, čím by bol celý proces výroby a transportu uhlíkovo neutrálny. „Vulcano vzniká technológiou z Islandu, ktorá tu bola vyvinutá a počas ktorej sa zachytávajú emisie CO2 z čiastočne aktívnych vulkánov a následne sa mení na metanol,“ vysvetľoval Christian von Koenigsegg, šéf automobilky, v rozhovore pre Bloomberg.

No Koenigsegg pracuje aj na čistých elektromobiloch. A myslí to vážne. Aby dohnal konkurenciu, napríklad chorvátsky Rimac, Porsche alebo Teslu, ktorá chystá nový Roadster, povolal do svojich služieb toho najpovolanejšieho človeka. Do svojich radov získal Evana Horteskyho, bývalého šéfa výstavby gigatovární Tesly v Nevade a Šanghaji. Vo švédskej automobilke dostane na starosť optimalizovať uhlíkovú stopu, vrátane elektrifikácie nových modelov.

Zdroj: Pravda

obrázok: Koenigsegg

  • https://radioserver.online:9928/radiotruck.mp3
  • Rádio Truck

What's your reaction?
0cool0bad0lol0sad

Add Your Comment

Radio Truck je nezávislá internetová rozhlasová stanica, ktorá prináša informácie pre vodičov a hudbu na cesty.

Nainštaluj si naše aplikácie:

Kontaktné informácie

Radio Truck - O.Z. ICEPO
Staré hory 333
97602 Staré hory
Slovensko
IBAN: SK04 8330 0000 0029 0197 1137
Vklad v CZ Korunách: 2901971137 / 2010

Prispejte a podporte Rádio Truck

RadioTruck © 2022. Všetky práva vyhradené.

RadioTruck © 2022. Všetky práva vyhradené.