Nariadenie EP a Rady 2020/1054 – zmena nariadenia EP a Rady 561/2006
– V medzinárodnej doprave mimo členský štát usadenia možnosť čerpať dve doby skráteného odpočinku
V každých dvoch po sebe idúcich týždňoch vodič čerpá najmenej:
a) dve doby pravidelného týždenného odpočinku alebo
b) jednu dobu pravidelného týždenného odpočinku a jednu dobu skráteného týždenného odpočinku
trvajúcu najmenej 24 hodín.
Týždenná doba odpočinku sa začne najneskôr na konci šiestich 24-hodinových období od ukončenia
predchádzajúcej doby týždenného odpočinku. Odchylne môže vodič vykonávajúci medzinárodnú prepravu tovaru
čerpať mimo členský štát usadenia dve po sebe nasledujúce doby skráteného týždenného odpočinku za
predpokladu, že vodič vo všetkých štyroch po sebe idúcich týždňoch čerpá aspoň štyri týždenné doby
odpočinku, z ktorých aspoň dve sú doby pravidelného týždenného odpočinku.
Príklad z EK:
Napríklad počas štyroch po sebe idúcich týždňov môže vodič čerpať minimálne požadované týždenné doby odpočinku
spolu s ďalšími dobami odpočinku v tomto poradí:
Týždeň 1: 45 hodín (napr. sobota – pondelok)
Týždeň 2: 24 hodín (najneskôr: nedeľa – pondelok)
Týždeň 3: 24 hodín (napr. streda – štvrtok) a 27 hodín (najneskôr: nedeľa – pondelok)
Týždeň 4: 21 + 18 (piatok – nedeľa) + 45 hodín (najneskôr: nedeľa – utorok) (doby odpočinku 21 h a 18 h predstavujú
náhradu za dve doby skráteného týždenného odpočinku v týždni 2 a 3 (nedeľa – pondelok) v súlade s článkom 8 ods. 6b,
zatiaľ čo náhrada za ďalšiu dobu odpočinku čerpanú v týždni 3 (streda – štvrtok) sa nemusí poskytnúť).
Zdroj: MDV SR / https://ec.europa.eu/transport/road/mobility-package-questions-and-answers_en
Photo: Trans.INFO
- https://radioserver.online:9928/radiotruck.mp3
- Rádio Truck